HS.2023-152

Een goede plek voor je kind

De Hoeksteen is een kleinschalige, moderne basisschool. Een fijne, veilige plek voor je kind op een rustige school, waar zo’n 40-50 kinderen met en van elkaar leren. Je kind kent de andere leerlingen en het team in heel korte tijd. Onze school blijft volop in ontwikkeling en staat midden in de maatschappij. Als open christelijke dorpsschool is er een warm welkom voor elk kind uit Spijk en omgeving.

We zijn een school waar kinderen zich breed kunnen ontwikkelen. Een plaats waar je kind zich uitgedaagd voelt om zijn grenzen steeds weer een beetje te verleggen. We willen samen met jullie als ouders je kind graag opvoeden tot een zelfstandig, bewust, kritisch en sociaal persoon.

Ons onderwijs herken je aan de volgende speerpunten:

en met heel veel aandacht voor kinderen en ouders!

Dicht bij de natuur

Is je kind graag buiten en in de natuur? De Hoeksteen geeft kinderen alle gelegenheid om samen te spelen, te ontdekken en duurzaam te leren in een veilige, landelijke omgeving.

Thuis nabij

Onze school staat letterlijk midden in het dorp. Dat is belangrijk voor kinderen in Spijk en omgeving, omdat ze dicht bij huis naar een goede school kunnen.
Spijk en De Hoeksteen zijn met elkaar verweven: de school draagt bij aan de leefbaarheid en levendigheid in het dorp en de kinderen leren al jong over burgerschap en hun rol en plek in de (lokale) maatschappij. De kinderen krijgen al snel een band met elkaar en maken vrienden.

Meer dan een school

De Hoeksteen is meer dan een school. In ons gebouw vind je ook de Bibliotheek op school en de peuteropvang. Als school zijn we heel actief in Spijk en omgeving. We werken samen met Oranjevereniging Margriet, de BOP (buurtontmoetingsplek), de speeltuinvereniging, het kinder- en jeugdwerk en de historische vereniging in Spijk. De kerstviering en de afscheidsavond van groep 8 vieren we in het dorpshuis van Spijk, samen met familie en belangstellenden.

De kinderen doen jaarlijks mee aan de Lingewaalse Spelen, het schoolvoetbaltoernooi en de Avondvierdaagse in Gorinchem. Regelmatig zijn er acties voor goede doelen, variërend van een paaseierenverkoop tot Wandelen voor Water en Nederland Schoon.

Iedereen is welkom

We zijn een open christelijke school met een positieve sfeer. Onze leefregels zijn gebaseerd op Bijbelse waarden.